2018
Gener
- Presentació i instal·lació del roll-up “Joan Oliver i el Marquet de les Roques” a la Biblioteca de Terrassa, a càrrec de Jaume Aulet, Anton Carbonell i Antoni Dalmases.
- Homenatge a la poesia de Pere Quart, amb la participació d’actors i actrius terrassencs.
Febrer
- Divendres 23 – Presentació del llibre La lentitud de la mirada de Joan Manuel Homar a la Llar del Llibre de Sabadell. L’acte tindrà lloc a dos quarts de vuit del vespre (19:30h) i comptarà amb la presència de l’autor i també de Jaume Aulet i Clara Soley ambdós professors i membres del CPQ.
- Exposició a l’Arxiu d’Història de Castellar del Vallès: “Joan Oliver a Castellar del Vallès”. Col·laboració CPQ/Caminant amb la història.
Març
- Dimarts 6 – Presentació del llibre Les coses que realment han vist aquests ulls inexistents de j. l. badal. L’acte, que es durà a terme a la Llar del Llibre de Sabadell (19:30h), comptarà amb les intervencions del mateix autor, Josep Lluís Badal, d’Ignasi Giménez, alcalde de Castellar del Vallès i d’Anton Carbonell, membre del CPQ.
- Divendres 9 – Participació en el Festival de Literatura infantil i juvenil (FLIC), a càrrec de Xavier Gual.
Activitats previstes:
- Campanya d’articles a la premsa i als digitals (“Lletres de combat”), que donin resposta a la situació política, cultural i educativa que patim: Article d’Antoni Dalmases (signat com a CPQ) per denunciar la situació de la formació del professorat de llengua i literatura i articles que valorin l’EN21.
- Publicació de la transcripció de la taula rodona “Un segle 21 sense humanitats?” (20 de juny de 2017, Ateneu Barcelonès) a la revista “L’Avenç”.
- Proposta d’un “Festival Popular de Poesia Catalana” (“Price”), homenatge als nostres poetes clàssics i amb la participació dels poetes d’ara. Poesia a favor de la República, de la llibertat dels presos polítics, de la recuperació de les nostres institucions, de la nostra escola i de la llengua catalana. Es podria celebrar durant la primavera de 2018.
- Publicació d’un petit llibre, a càrrec de Xavier Gual, dedicat a plantejar el foment de la lectura.